Op 1 juni ging het nieuwe AREI van start. Vanaf gisteren gebeuren dan ook alle elektriciteitskeuringen volgens het nieuwe AREI en we leverden gisteren ook meteen het eerste -volledig digitale- rapport af volgens het nieuwe AREI.
Om privacy redenen hebben we de contactgegevens van de klant uit dit verslag gehaald maar deze eerste pagina toont goed aan waarom de digitalisering van onze diensten een gigantische stap vooruit is:
Op de mini voorbeeld pagina's hiernaast krijgt u een eerste indruk van hoe al onze verslagen er in de toekomst zullen uitzien.
Van bij de start in 1872 liep Vinçotte al voorop in een alsmaar veranderende wereld. Bijna 150 jaar later zijn we bezig aan mogelijk het grootste veranderingsproject binnen onze geschiedenis: de digitalisering van de operaties, intern beter gekend als VForce. Deze digitalisering heeft één doel: u als klant een nog betere service verlenen dankzij een efficiënte centrale planning en digitale tools waarmee rapporten onmiddellijk worden afgeleverd.
We rollen dit project gefaseerd uit over alle businessunits. We zijn gestart met liftkeuringen in Vlaanderen aan de kust, we implementeren het momenteel voor de elektriciteitskeuringen bij particulieren in Wallonië,... en geleidelijk aan zullen alle keuringen met een checklist op een smartphone gebeuren waardoor u uw keuringsverslag ook meteen én digitaal zal ontvangen.
Efficiënter, beter én sneller op alle vlakken:
Vóór de keuring:
Tijdens de keuring:
Na de keuring:
Natuurlijk blijft u tegelijkertijd genieten van de gekende Vinçotte expertise waarbij onze inspecteurs zich dagelijks inzetten voor een veiligere en efficiëntere samenleving. De juiste menselijke waarnemingen blijven immers een onmisbare stap in het proces.
Deze digitalisering is bovendien ook beter voor het milieu! We besparen hiermee jaarlijks het afdrukken van zo’n 450.000 rapporten of 7 miljoen vellen A4 papier. Dat komt overeen met 35 ton of een bos van 70 volwassen bomen.